Jak różne rodzaje kawy wpływają na Twój mózg

22 sierpnia 2022 0 Comments

Kofeina jest najpowszechniejszym stymulantem na świecie i od wieków jest częścią ludzkich kultur. Znajduje się w kawie, herbacie, czekoladzie, napojach gazowanych i napojach energetycznych. Efekty kofeiny zależą od tego, ile spożywasz. Na przykład filiżanka kawy zapewni więcej kofeiny niż jedna puszka napoju gazowanego. Spożywana z umiarem kofeina może mieć korzystny wpływ na nastrój i funkcje poznawcze. Jednak spożywana w nadmiernych ilościach może prowadzić do niepokoju i bezsenności, a także podwyższonego ciśnienia krwi i częstości akcji serca.

Korzyści zdrowotne ziarna kawy, które sprawią, że będziesz chciał pić więcej

Ziarna kawy są uważane za jeden z najczęściej spożywanych napojów na świecie. Posiada wiele korzyści zdrowotnych, które można uzyskać dzięki jej wypiciu. Może poprawić sprawność umysłową, poprawić nastrój, a nawet zmniejszyć ryzyko cukrzycy typu 2 i choroby Parkinsona. Niektórzy uważają, że czarna kawa nie jest dla nich dobra, ponieważ nie zawiera cukru ani mleka, aby była smaczniejsza. Jednak nadal istnieje wiele korzyści z picia czarnej kawy, takich jak jej właściwości przeciwutleniające, które są dobre dla serca i wątroby. Dlatego, jeśli chcesz pić więcej ziaren kawy w swojej diecie, upewnij się, że pijesz ją tylko z wodą lub mlekiem, aby uzyskać wszystkie korzyści zdrowotne bez dodatku cukrów.

Najlepsze sposoby wykorzystania ziaren kawy dla optymalnego funkcjonowania mózgu

Kawa ziarnista szereg korzyści zdrowotnych, ale można je również wykorzystać do poprawy funkcji mózgu. Najpopularniejszym sposobem jest picie kawy. Możesz również użyć ziaren kawy jako peelingu do twarzy. Badanie wykazało, że kofeina w ziarnach kawy pomaga zmniejszyć trądzik i poprawić elastyczność skóry. Możesz użyć ziaren kawy jako pasty do zębów. Dzieje się tak, ponieważ wykazano, że kofeina w kawie pomaga zwalczać płytkę nazębną i usuwać przebarwienia na zębach, a także zapewnia świeży oddech!